MEDNARODNI PROJEKT: FIT SLOVENIJA

Svet gibanja, svet veselja, svet zdravja« 

Projekt se izvaja na nivoju zavoda v vseh 38 oddelkih. Izvajamo ga s ciljem spodbujanja gibanja z igro, razvijanja navad in potreb po vsakodnevni gibalni aktivnosti, razvijanja motoričnih sposobnosti ter krepitev organizma, duševnega in telesnega zdravja.

Fit pedagogika v ospredje postavlja igro. Preko igre, kot najučinkovitejše metode učenja otrok, vabi otroke v aktivno raziskovanje lastnih gibalnih zmožnosti ter ob različnih gibalnih izzivih, daje otroku pozitivne povratne informacije o njegovih lastnih individualnih gibalnih sposobnostih, ne glede na njegovo stopnjo gibalnega razvoja. Tako otrok ob pridobivanju različnih gibalnih izkušenj doživlja veselje in zadovoljstvo, kar v njem ohranja pozitivno naravnanost do gibalnih dejavnosti. 

Gre za celosten razvoj otroka s poudarkom na gibalnem razvoju in njegova povezava z ostalimi razvojnimi področji.

Ker je Fit vadba zasnovana na igri in medsebojni interakciji kot bistvenem delu učnega procesa:

  • omogoča doživljanje ugodja v gibanju,
  • ohranja in spodbuja otrokovo naravno potrebo po gibanju,
  • spodbuja otrokovo potrebo po sodelovanju z vrstniki in odraslimi,
  • sledi naravnemu gibalnemu razvoju otroka, pa vendar je korak pred njim,
  • upošteva kritična obdobja v otrokovem razvoju in tako ohranja njegovo pripravljenost in navdušenje za sodelovanje,
  • ohranja otrokov raziskovalni duh,
  • zagotavlja upoštevanje postopnosti,
  • daje možnost za ustvarjalnost,
  • spodbuja k pri iskanju lastnih rešitev,
  • uči razmišljati, s tem pa prispeva k rasti otrokove samopodobe in samospoštovanja.


Cilj: Spreminjati življenjski slog iz neaktivnega v aktivnega.

Centraliziran evropski projekt KIDS IN MOTION – FIT4KID MREŽA

Namen in cilji projekta:

  • Zagotoviti platformo za promocijo izobraževalnih inovacij ter izmenjava in prenos najboljših praks v povezavi s pomenom vadbe in telesne dejavnosti v predšolski in osnovnošolski vzgoji.
  • Fit4Kid model je sestavljen iz motivacijske pedagogike, izobraževalnih programov, tehnik, vsebin in smernic, ki se osredotočajo na povečano uporabo vadbe in telesne dejavnosti v predšolskem in osnovnošolskem obdobju. Izobražuje učitelje in vzgojitelje, da bi znali sočasno k aktivnosti spodbuditi možgane in telo ter s tem povečati učinkovitost pri učenju in izboljšati učne spretnosti ter sposobnosti.
  • 14 strokovnih delavcev (ravnateljica, pomočnici ravnateljice, 7 vzgojiteljice in 3 vzgojitelji – pomočniki vzgojiteljic) se dodatno izobražuje za FIT4KID multiplikatorje.

Cilji oziroma indikatorji, ki jih moramo zagotoviti so naslednji:

  • povečanje uporabe Fit pedagogike znotraj rednega učnega procesa pri posameznem pedagoškem delavcu,
  • povečanje uporabe Fit pedagogike v številu pedagoških delavcev,
  • kakovostna izvedba Fit vsebin in aktivnosti v permanentni obliki in ne zgolj v obliki intervencij (povečana kakovost in količina),
  • zagotoviti trajnost (sustainability) ter vseživljenjskost (lifelong) v okviru strokovnega usposabljanja, implementacije Fit pedagogike, Fit vsebin in aktivnosti v redni učni proces.

FIT FILOZOFIJA: »SVET GIBANJA, SVET VESELJA, SVET ZDRAVJA«

Namen:

RAZVIJATI IN USTVARJATI UČENJE SKOZI GIBANJE IN GIBANJE SKOZI IGRO.

Ko se otroci, skozi igro učijo gibati, se z gibanjem učijo. S tem rastejo v sposobnejše osebe, izzivajo svojo ustvarjalnost in se pri iskanju rešitev učijo razmišljati.

Dosežki se začnejo že s pripravljenostjo poizkusiti.

  • Ni izpostavljanja neuspehom – pomembni so le uspehi v majhnih korakih, ki vodijo k neskončnim dosežkom.
  • Preizkušanje – učenje na napakah – raziskovanje lastnih sposobnosti in omejitev, vodijo k obvladovanju nalog, le-to pa k večji samopodobi, samozavesti,samoodgovornosti, logičnemu razmišljanju… Pomemben je proces.
  • Sodelovanje otroka z vzgojiteljem in vzgojitelja z otrokom. Na ta način oba pridobivata in dozorevata tekom procesa učenja.
  • Pomemben je tako posameznik, kot skupina.
  • Napredujejo vsi. Tisti, ki so aktivno vključeni v različne športne aktivnosti in tisti katerih gibalne spretnosti niso najbolj razvite.
  • v Fit-u je pomemben zdrav, celostni razvoj otroka!

FIT PEDAGOGIKA upošteva:

  • razvojne značilnosti otroka in mladostnika
  • fiziološke značilnosti otroka
  • psihomotorično učenje.

FIT PEDAGOGIKA je:

  • interaktivna
  • dinamična
  • inovativna
  • motivacijska
  • pozitivna
  • pestra
  • zabavna
  • zdrava.

FIT DIDAKTIČNA NAČELA

  • načelo igre
  • načelo kakovosti
  • načelo gibanja
  • načelo postopnosti
  • načelo zaporedja in cikla
  • načelo zmernosti
  • načelo pestrosti
  • načelo zabave.

Skip to content